Beautiful Sri Lanka - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Marjolein - WaarBenJij.nu Beautiful Sri Lanka - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Marjolein - WaarBenJij.nu

Beautiful Sri Lanka

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

28 Juli 2015 | Sri Lanka, Arugam Bay

Hi!

Daar zijn we weer! En dit maal vanuit Arugam Bay waar wij morgen mn 27e verjaardag vieren:-D

Afgelopen donderdag kwamen we met de bus aan in Ella. Het is een klein dorpje maar rammetjevol Nederlanders. We zijn zelfs in een restaurantje 2 Limmers tegen gekomen (it's a small world after all). Vrijdag ochtend vertrokken we om 8uur met 3 Nederlandse meiden en een gids richting Ella's Rock. Het was een prachtige hike van bijna 5uur naar het hoogste puntje van de berg. Daar konden we genieten van een super mooi uitzicht. 'S avonds zijn we gezellig wat met de 3 meiden (waarvan 2 gymdocenten) gaan eten.

De volgende dag zijn we naar Little Adams Peak gegaan. Deze hike was korter, dus goed om de beentjes los te lopen. Ook hier weer schitterende views vanaf het topje van de berg.

Zondag zijn we om half 7 vanuit Ella vertrokken met de trein naar Kandy. Deze treinrit staat in de top 10 van 'swerelds mooiste. Ruim 6uur lang adembenemende uitzichten. Hoe mooi de reis ook was, het vreet toch energie. Eenmaal in kandy wilde we dan ook snel naar het hostel en de stad in om te lunchen. Wat een chaos! Kandy brengt veel cultuur maar vooral ook heel veel drukte. Na 20minuten eindelijk wat gevonden. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel en 'savonds had de eigenaresse van het hostel (80+) heerlijke rijst met curry voor ons gemaakt. Avondeten in de jungle ver weg van de chaotische stad :-D Heerlijk!

Gister zijn we 's ochtends naar een grote Buddha boven op de berg geweest. Na de botanische tuinen zijn we naar de Secret Tooth Tempel geweest. Hoe mooi het budhisme ook is, ik vind het jammer om te zien dat er in Kandy voor iedere tempel entree wordt gevraagd. Locals hoeven niets te betalen, toeristen uit andere delen van azië 2euro en alle andere toeristen10euro p.p. Misschien komt de gierige Hollander in mij naar boven, maar toen wij zagen dat de achter ingang voornamelijk door locals werd gebruikt hebben we deze genomen. Je raadt het al... geen entree.

Eenmaal binnen werd het circus helaas groter. Ramvol toeristen die weinig respect toonde voor de locals die aan het bidden waren. We kwamen speciaal voor een ceremonie maar zijn niet heel veel later weggegaan. De tempel zag er in het donker wel prachtig verlicht uit. Ondertussen waren we buiten de tempel wel al de 3 meiden uit Ella tegen gekomen en hebben we 's avonds weer gezellig zitten tafelen. Zij gaan overmorgen richting de stranden en als we elkaar een beetje kunnen vinden vieren ze gezellig mn verjaardag mee.

Vandaag hebben we 6uur in de taxi gezeten richting Arugam Bay. Helaas geen airco dus de temperatuur steeg naar mate we dichterbij de eindbestemming kwamen. Vanaf nu is het alleen nog maar zon zee strand (hier en daar een feestje!) surfen snorkelen en vooral lekker relaxen. We blijven hier tot de 31ste en schuiven dan langs de kust naar het noorden waar we in Trincomalee de reis afsluiten. Maar... dat duurt nog heeeeeeeel lang ;-)

Heel veel liefs vanaf de kust!

• 29 Juli 2015 - 14:50

Nico & Cecilia:

Hoi Marjolein,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Inderdaad, de 27e alweer. We drinken hier een glas op je gezondheid. Zullen jullie ook wel doen denken wij.

Een mooie dag toegewenst. Dikke kus.