aankomst en jarig op Bali - Reisverslag uit Lalanglinggah Kangin, Indonesië van Marjolein - WaarBenJij.nu aankomst en jarig op Bali - Reisverslag uit Lalanglinggah Kangin, Indonesië van Marjolein - WaarBenJij.nu

aankomst en jarig op Bali

Door: nathan en marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Juli 2013 | Indonesië, Lalanglinggah Kangin

Hoi allemaal,

Tijden veranderen, zo blijkt maar weer. Waar 3jaar terug in Thailand nog overal een internetcafe te vinden was, is dat nu moeilijker! Er is wel overal gratis wifi, maar daar hebben we niks aan als we foto's willen uploaden. Omdat we toch iets van ons willen laten horen, houden jullie de foto's van ons tegoed en typ ik dit verhaal op mijn telefoontje.

Na een vlucht van 14uur kwamen we toch wel gesloopt aan op het vliegveld in Denpasar. Daar werden we oopgehaald door een man van het hotel. Die moesten we wel eerst nog even zoeken tussen de 100 A4tjes met namen erop. Op de weg naar het hotel heb ik mijn gordel vastgehouden van angst. Wat een verschil met Nederland! Uiteindelijk kwamen we aan in Sanur waar we 1 nachtje hebben geslapen. We waren sowieso er niet zo van gecharmeerd dus vertrokken we de volgende ochtend om 11uur met de taxi (de avond ervoor bij een restaurant geregeld) naar Ubud.

Ubud wordt ook wel het creatieve hart van Bali genoemd. Het is een toeristische stad, maar wel erg gezellig. De volgende ochtend aan het ontbijt had Nathan een wandeling in de Lonely Planet gezien, net buiten Ubud. Omdat ik slecht had geslapen zag ik een wandeling van 4uur niet zo zitten, maar Nathan wilde graag dus zijn we gaan lopen. Gelukkig maar! We liepen door een klein steegje met een trappetje naar beneden en kwamen vervolgens midden in de jungle uit. We liiepen (en klommen) langs een rivier en om ons heen was het een en al groen. Het allermooiste was, dat we af en toe mensen tegen kwamen (met een lonely planet in de hand) maar voor de rest alleen waren. We waren bang dat we het mooiste al gezien hadden.

Maar nee! De volgende dag gingen we mountainbiken. Downhill, dus er hoefde alleen geremd te worden en bijna niet getrapt. Een leuke weg dwars door het platteland buiten Ubud. We waren met een groep van 8jonge mensen, dus toen de gids vroeg of we 'offroad' wilde stemde we allemaal in. Via modderige paadjes en bergie op bergie af fietsten we na een half uur dwars door de rijstvelden waar de lokale bevolking de rijst verbouwden en de kinderen speelde op het land. Idyllisch!!

's avonds hadden we met 2 nederlanders uit de groep afgesproken om in Ubud wat te drinken. Daar zijn we tot 3uur blijven hangen. Voor ons was dat wel fijn, want we hadden nog steeds niet het juiste slaapritme. Noodzaak dus ;-)

Zondag de 28e vertrokken we uit Ubud om in LalangLinggah mijn 25e verjaardag te vieren. We kwamen aan in onze kamer en...wow!! Wat een uitzicht. We hadden wel 'oceanview' geboekt, maar dit hadden we niet verwacht. Op dit moment zit ik met Nathan op ons balkon en kijken over een grasveldje (met koe) tussen de palmbomen door uit op zee. Het strand is zwart en glinsterd tegen je op, terwijl de hoge golven blijven komen. Nathan wilt hier morgen misschien surfen, voor mij zijn ze veel te hoog. Omdat LalangLinggah een rustig surfersdorpje is met alleen lokale winkeltjes en kleine barretjes is mijn 25e verjaardag vandaag ontspannend en zonnig verlopen. Straks nog lekker eten, morgen nog een ochtendje strand (en voor Nathan dus misschien surfen) en dan vertrekken we weer uit dit paradijsje op weg naar de volgende stop. Lovina

Jullie horen het wel. Maak je over ons geen zorgen, wij genieten met volle teugen! We hopen snel wat foto's met jullie te kunnen delen.

Wij nemen nog een slokkie van onze Bintang(bier). PROOST!

Liefs uit LalangLinggah ;-)

• 29 Juli 2013 - 20:42

Nico & Cecilia:

Hoi jarige job,

Langs deze weg nog van harte gefeliciteerd. We hadden even langs willen komen, maar dat bleek toch iets meer voeten in de aarde te hebben dan we verwachtten. Dus toosten we hier nu op je gezondheid.
    Proost en een mooie dag toegewenst.

Liefs, Nico & Cecilia