Pura Vida! - Reisverslag uit Juntas, Costa Rica van Marjolein - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit Juntas, Costa Rica van Marjolein - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Augustus 2014 | Costa Rica, Juntas

Pura Vida! (puur leven)

Inmiddels zijn we weer 2 plaatsen verder dan ons vorige bericht. Na Jaco zijn we na 6uur met een busje aangekomen in La Fortuna vlakbij de vulkaan Arenal. Het was de bedoeling om hier 3nachten in een tent te slapen, maar er was enorm veel regen , de tent was klein en eigenlijk stond je bed op een palot (beesten dus!). In plaats van een gewone kamer te nemen kozen we dit keer voor een luxe kamer met eigen badkamer en twee twijfelaars... klein verschil haha.

In La Fortuna heb je hotsprings, dit zijn natuurlijk verwarmde waterbronnen door de vulkaan. Hier hebben we een hele dag heerlijk gedobberd, want door de vele regenbuien konden we niet veel.

De volgende morgen regende het weer keihard. Nathan baalde onwijs want we zijn hier speciaal naartoe gekomen om de vulkaan te beklimmen. Rond 11 uur klaarde het toch op en begonnen we aan een tocht van 1,5 uur naar de voet van de vulkaan Cerro Chato (o Nathan zegt dat het eigenlijk een krater is haha) hoe dan ook de wandeling er naar toe ging al lekker berg op. Toen we ons ticket hadden gekocht begon de geweldige klim van ruim 1,5uur tot de top. Het was super vermoeiend maar we liepen dwars door de ruige jungle.Onbeschrijfelijk mooi! Onze beide 'sterke knieën' werden flink op de proef gesteld. Eenmaal boven konden we genieten van..... wolken en mist hahaha. We zagen ongeveer 4meter ver. Maar dat wisten we onderaan al een beetje. Vervolgens klauterde we weer 5 kwartier naar beneden. Gelukkig konden we terug rijden naar het hostel met een pasr Canadezen, want mijn voeten wilde echt niet nog eens 1,5uur terug lopen.

Vanmorgen zijn we met een bus naar het meer gereden vervolgens met de boot over gestoken en daarna weer met een andere bus doorgereden naar Monteverde (geen asfalt en lekker veel bochten). Hier blijven we drie nachten en willen we ziplinen en naar de cloudforest. Volgende bericht komt hoogstwaarschijnlijk vanaf het strand.

Nog 12dagen over, dus genieten van ieder moment en... Pura Vida!♥

Xxx
Nathan en Marjolein

*we zitten in Monteverde maar die pakt de computer niet, dus dan maar dichtstbijzijnde :-)

• 04 Augustus 2014 - 20:36

Saskia:

Dag zus en zwager.
    Weer een leuk reis verslag om te lezen
    2 Sportieve mensen die de ALO hebben gedaan moeten toch geen moeite hebben met zo'n beklimming haha.
    nog een fijne vakantie en benieuwd naar het volgende reisverslag.
    ps. Nog steeds last van de regen of wordt dat al minder?

gr. Saskia, Dennis, Vince en Twan.

• 04 Augustus 2014 - 22:34

Marjolein:

HoiHoi!

Haha er is hier maar 1 bikkel die de ALO heeft gedaan he! En dan ben IK:-D Maar twee CIOS'ers moeten inderdaad eigenlijk niet klagen. De regen in Monteverde is gelukkig niet heel erg, net even lekker in de zon gelegen.

xxxx van ons aan de twee droppies!!