Hello Sri Lanka! - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marjolein - WaarBenJij.nu Hello Sri Lanka! - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marjolein - WaarBenJij.nu

Hello Sri Lanka!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Juli 2015 | Sri Lanka, Galle

Lieve allemaal.

Inmiddels zijn we nu 3 dagen in Sri Lanka en zitten we in het plaatsje Galle. De reis naar Sri Lanka was er één die de boeken in gaat als een... nogal rumoerige reis. Van Amsterdam naar Rome vlogen we met KLM. Op Rome moesten we 4uur wachten. Jullie weten dat ik gek ben op kinderen. Amanda heeft daar iets minder geduld mee, maar schattige kinderen zijn altijd leuk ;-) Ik hoor Amanda nog zeggen op Rome: "oeh Mar! Ik tel toch 10 kinderen. Hopen dat ze niet te dichtbij zitten." Boarding time naderde en de kinderstroom kwam op gang. Bij het zien van al die Sri Lankaanse families zakte ook bij mij de moed een beetje in de schoenen. Maar zoals Amanda en ik dan zeggen: "Gooi het in de lucht" dan worden je wensen vast gehoord. Helaas!!! Een kind van 4 naast mij en èèn van 2 of 3 jaar achter Amanda. We stegen op en de lange (!) vlucht van 9,5uur begon. Naast mij een kind die niet stil kon zitten, de persoon voor hem aan haar haren trok en mij sloeg met zn speelgoed autootje en mn bril van mn gezicht af wilde grijpen (Helaas vriend! Te langzaam... ik heb een snelle reactie opgebouwd door mijn lieve neefjes en nichtje haha). So keep on breathing... het komt allemaal goed. Na 2uur ging hij slapen en werd hij gelukkig pas weer bij de landing wakker. Amanda had minder mazzel. Dat kind achter haar begon telkens histirisch te janken en schreeuwde (op dezelfde irritante toon) door het vliegtuig waarbij hij woest trappelde met zn voeten... tegen Amanda's stoel. Het rustig blijven en doorademen werd nu wel lastig. De crew had met ons te doen. Na navraag hoorde we dat er 30kinderen in het vliegtuig zaten (allen onder de 10jaar gokken wij). Toen de steward langskwam met drinken en we beide een rood wijntje kregen vroeg hij of het allemaal wel ging, waarop ik antwoordde: "I think we're gonna need the whole bottle!!" Hij lachte en gaf ons de fles en zei: "Here you are! You need it!!" knipoogde en liep weer door haha.

Na 9,5uur zonder slaap kwamen we aan op Colombo. Gebroken! Gelukkig hadden we vanuit Nederland al een taxi naar het hotel geregeld en zaten we daar binnen een half uur na de landing in. De eerste nacht verbleven we in Bentota. Er was niet veel te beleven en we hebben vooral geslapen. Wel nog even uitgewaaid op het strand waar we hebben genoten van de lokale vissers die de ene na de andere joekel eruit haalde. Zaterdag namen we de trein van Bentota naar Galle. Voor de 'Wie is de mol'-kijkers begint hier het feest van herkenning. Ik ben helemaal in mn nopjes als ik weer iets uit een aflevering herken. De trein ging langs verschillende stations en onderweg zag je de locals langs het spoor wandelen en genoten we van het landschap. Op het station van Galle stonden rijen vol met tuctuc-chaufeurs die die 2 meiden uit Holland allemaal wel mee wilden nemen en het liefst ook de volle pond wilden laten betalen. Jammer joh! Wij zij twee goed geinformeerde Hollandse meiden en betalen geen ruppee teveel (naja amanda dan, ik ben niet zo'n ster in afdingen haha).

Galle is een plaatsje met veel Nederlandse invloeden. Om het oude Galle staat een groot fort met daarin een gezellig dorpje. Vandaag gaan we als het meezit met het weer het fort rondlopen. Daar staat een vuurtoren, de Utrechtse Bastion en nog meer Nederlandse geschiedenis. In het straatje van ons hostel staat ook hotel Weltevrede. Kan mijn 'Wie is de mol'-feestje weer beginnen haha. Na Galle vertrekken we dinsdag richting Uda Walawe. Een natuurpark waar we het wildlife gaan bekijken.

We genieten hier van de heerlijke warme temperaturen, terwijl de muggen genieten van ons Hollandse bloed (grrrrr!).

Heel veel liefs van Amanda en mij vanuit Sri Lanka en tot de volgende keer!

Xxxxxx
Marjolein

  • 19 Juli 2015 - 11:06

    Jennifer:

    Leuk leuk!!! Vergeet ford Akersloot niet te bewonderen in Galle ;)

  • 19 Juli 2015 - 13:05

    Petra Z:

    Veel plezier meiden, geniet er lekker van!

  • 19 Juli 2015 - 18:42

    Mieke:

    Ha die wereldreiziger;).
    Wat leuk dat je weer op reis bent, geniet van al het moois wat Sri Lanka te bieden heeft...ik ben hartstikke jaloers. Hoop dat je het fijn hebt met Amanda en hoop dat op jullie terugreis (duurt gelukkig nog héél lang!!) alleen maar met leuke rustige mensen zitten, haha. Ik zou toch ook gek worden hoor, terwijl ik toch wel wat gewend ben. Dikke kus, Theo en Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Galle

Marjolein

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 22297

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Sri Lanka

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

3 weken Costa Rica

23 Juli 2013 - 16 Augustus 2013

3,5 week Bali & Lombok

29 Juli 1988 - 16 Augustus 2010

Landen waar ik ben geweest

11 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

4 weken Thailand

05 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Zuid-Afrika

Landen bezocht: