HieperdePiep..... - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Marjolein - WaarBenJij.nu HieperdePiep..... - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Marjolein - WaarBenJij.nu

HieperdePiep.....

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Juli 2014 | Costa Rica, Jacó

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer. Op dit moment is mijn verjaardag in Nederland exact afgelopen, maar hier ben ik gewoon nog 8uurtjes jarig :-D Allemaal heel erg bedankt voor de felicitatie berichtjes.

Zaterdag zijn we van San Jose naar Quepos gereden met de bus. Een fijn goedkoop reismiddel. De reis duurde 3uur en een kwartier. 'S avonds hebben we onze eerste tropische regenbui gehad met onweer erbij. Een knal gehoord die gewoon na knetterde... Niet normaal!
Quepos zelf is niet heel gezellig, maar het ligt op 7km afstand van Parque Nacional Manuel Antonio. Hier zijn we dan ook zondag, wederom met de bus, naar toe gegaan. Het is een groot park met mooie natuur en veel dieren. Je kunt een gids nemen, maar wij hebben een toegangsbewijs gekocht en liepen zo langs de verschillende gidsen om toch wat informatie te ontvangen. Slim toch? haha We hebben grote spinnen (iel!) gezien, leguanen, aapies en een luiaard. Uiteindelijk kwamen we bij het strand aan waar het vol zat met toeristen. Nathan wilde graag nog een stukje lopen, ik was er wel een beetje klaar mee. GELUKKIG hebben we dat wel gedaan. Uiteindelijk kwamen we aan de andere kant van het park aan bij een strand...! Wow! Echt idyllisch. Ons eerste uitstapje was dus een succes.

Maandag zijn we 's ochtend doorgereden naar Jaco. Deze plek hadden we expres uitgekozen om mijn verjaardag te vieren. De laatste dagen hebben we enorm last van onze jetlag, dus het was maar de vraag of we om 00.00uur konden proosten. Tijdens het eten kakten we al in haha. Uiteindelijk zijn we naar een barretje gegaan om een lekkere cocktail te drinken en daar kwamen we een Amerikaans stel tegen. Uiteindelijk zijn we met hen nog naar een club gegaan waar we...jawel!... om 00.00uur mijn verjaardag konden vieren. Er is veel vraag naar, dus ik zal het maar even duidelijk maken... NEE! Er is niet zoveel drank door gegaan als in Thailand 4 jaar terug. We konden rustig naar huis, even afkoelen in het zwembad, en vanmorgen zaten we al om 8uur aan het ontbijt 'Fris en Fruitig'.

Mijn verjaardag is heerlijk ontspannen. Strand, zwembad, eten en drankjes. Vanavond nog even lekker uit eten. Morgen blijven we hier ook nog en gaan we naar een stuk strand waar vaak surfwedstrijden worden gehouden. Ik ga in ieder geval niet met een board het water in, Nathan misschien, maar we hopen er veel goede surfers te kunnen bekijken.

Donderdag laten we Jaco achter ons en vertrekken we richting het noorden naar La Fortuna. Hier is de vulkaan El Arenal. Vanuit daar zal ons volgende bericht waarschijnlijk weer komen.

Geniet van de zon! Regen hebben jullie al genoeg gehad ;-)

Liefs,
Nathan en de jarige jop :-D