Olifantje in het bos, laat je mama niet op mij los - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marjolein - WaarBenJij.nu Olifantje in het bos, laat je mama niet op mij los - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marjolein - WaarBenJij.nu

Olifantje in het bos, laat je mama niet op mij los

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

23 Juli 2015 | Sri Lanka, Kandy

Hoihoi!

Inmiddels hebben we Galle verlaten. De wandeling op het fort was leuk. Het was een warme dag maar gelukkig waaide er bovenop het fort een windje. Op de laatste dag in Galle kwamen we een Belgisch stel tegen. Zij wilden de volgende dag ook naar Uda Walawe dus spraken we af samen een taxi te delen de volgende ochtend. De taxi-chaufeur haalden ons om 9uur de volgende ochtend op en we zouden om 1 uur in Uda Walawe aankomen.

Zouden....... Dan moet je niet in de middle of nowhere autopech krijgen. Ik had al door dat de chaufeur steeds niet verder terug schakelde dan zn twee, maar toen we moesten stoppen voor wegwerkzaamheden had hij geen keus. Pruttel pruttel ... stilte. Gelukkig was er een paar 100 meter terug een 'garage'. We werden opgehaald. De monteur stapte achter het stuur en kreeg de auto wel in zn achteruit. Dan raak je even compleet je orientatie kwijt. Want in Sri Lanka rijden ze links, dus voor de veiligheid ging de monteur aan de rechter kant rijden zodat hij mee reed met het verkeer. Onze hersens moesten snel schakelen want voor ons gevoel reden we (met 60km/h) tegen de richting in haha. Eenmaal daar zou het allemaal niet zo lang meer duren. Zeiden ze. Wr kregen van de locals daar een verse mango en papaya en rond de lunch thee met crackers. Ontzettend lief. We hebben onder een boom met zn vieren zitten kaarten en na 3uur wachten was de auto gelukkig gemaakt en konden we weer verder rijden. Om 4uur kwamen we in Uda Walawe aan.

De volgende ochtend stond om 5uur de wekker want we gingen naar het park waar we voor gekomen waren. We kwamen voor de olifanten... nou die hebben we gekregen. Na nog geen 10minuten stonden er al olifanten bij onze jeep. Ik scheet 7 kleuren. En Amanda maar lachen en foto's maken want ze stonden aan mijn kant. Die beesten maakte herrie gooide met zand en klapperde met de oren, alles om hun jong te beschermen.
Een klein half uurtje later was Amanda aan de beurt en had ik (gelukkig!) het fototoestel in handen. Bij Amanda waren het er alleen iets meer en stonden ze dichterbij. Ze gromde en stampvoeten klapperde met de oren en tuterde met hun slurf. Alles op nog geen 2meter afstand. Ik hoor haar nog vragen aan de chauffeur of hij alsjeblieft verder wilde rijden haha.

Gelukkig stonden ze later verder van de jeep af en konden we er veel meer van genieten. Naast de olifanten zagen we ook nog buffalo's, herten en krokodillen. Van de luipaard hebben we helaas alleen de voetafdrukken gezien. Om half 10 waren we weer terug bij ons hostel. Na het ontbijt ben ik op bed gaan liggen want ik was niet erg lekker. Amanda is 's middags naar een grot geweest en ik bleef bij het hostel.

Vanmorgen hebben we om 11uur de bus gepakt richting Ella, een plaatsje in de bergen. Hier gaan we morgen hiken op Little Adams Peak en overmorgen naar de thee plantages.

De eerste week zit erop. Na Ella volgt nog Kandy en daarna komen de stranden aan bod in Arugam Bay en Trincomalee.

Heel veel liefs van ons! Xxxx

• 25 Juli 2015 - 16:56

Saskia:

Hoi Marjolein, en Amanda.
    Allereerst een compliment naar jullie toe wat kunnen jullie leuk schrijven zeg.
    alle 2 de reisverslagen gelezen maar als je van zo dichtbij zulke grote olifanten die voorkomen op de lijst van BIG Annimals mag tegen komen is dat wel heel imposant en dan vooral ook zien waar ze allemaal toe in staat zijn, trompetteren met hun grote slurf en stampvoeten met hun poten.
    we zijn nu al weer benieuwd naar jullie volgende reis verslag.

groetjes vanaf het 8kant.