Surfing in S-A - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Marjolein - WaarBenJij.nu Surfing in S-A - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Marjolein - WaarBenJij.nu

Surfing in S-A

Door: Marjolein Winder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

10 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje vanuit het mooie Zuid-Afrika, dit maal vanuit Jeffrey’s Bay. De afgelopen anderhalve week ben ik in Kaapstad, Hermanus, Knysna en Jeffreys Bay geweest en heb ik weer een heleboel meegemaakt!

Kaapstad
Sas en ik zaten samen met Monique en Eline in Kaapstad in een hostel. Het hostel zat in een drukke uitgaansstraat, dus we hoefde geen kilometers te lopen voor de kroeg. Erg handig, want laat over straat is geen aanrader.

De eerste 2 dagen hebben we gewoon een beetje rondgekeken. Beetje winkelen, leuke marktjes bekijken enz. We hebben ook vlechtjes laten zetten, die we vervolgens 3 dagen later weer hadden uitgehaald. Het jeukte als een gek!

De 3e dag hebben we een wijnroute gedaan. Erg gezellig uiteraard. Helaas laat mijn tas geen flessen wijn toe, dus jullie moeten me maar geloven als ik zeg dat ze lekker waren.

De dag erna hebben we de Cape Peninsula route gedaan. Je gaat dan langs Seapoint, Greenpoint, Cape point en Kaap de goede hoop. Daar is het echt heel erg mooi! Mooie uitzichten van zee en landschap. We mochten een half uur mountainbike. Erg leuk om zo door het landschap te rijden. We hebben ook een hoop mooie foto’s gemaakt.

Zondag hebben we de Tafelberg beklommen. Een klim van 2 uur omhoog. Het was ontzettend stijl. De stenen waar we op omhoog liepen waren minsten 30cm. hoog. Eenmaal op de top aangekomen hadden we een ongelooflijk mooi uitzicht! Aangezien de kabelbaan gesloten was moesten we dezelfde weg weer naar beneden. M’n benen trilde helemaal! Halverwege ben ik ook flink hard gevallen op m’n schenen. Sacha hield me gelukkig tegen, want anders had ik nog een paar stenen meegepakt denk ik. Na anderhalf uur kwamen we weer beneden en konden we trots tegen onszelf zeggen dat we de Tafelberg hadden beklommen.

Het enige wat we nu nog in Kaapstad moesten doen was naar Robbeneiland. Helaas viel dit voor ons een beetje tegen. Het is 50minuten varen naar het eiland, waar Sacha en ik natuurlijk weer zeeziek door werden. Eenmaal op het eiland kregen we een rondleiding over het eiland en daarna in de gevangenis waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Best interessant om te zien, maar ik vond het Apartheids Museum veel indrukwekkender.

Hermanus
Vanuit Kaapstad zijn we per Bazbus naar Hermanus gereden. Hermanus is DE plek om walvissen te spotten. Eigenlijk zouden Sacha en ik met de boot gaan, maar aangezien ons dat de vorige keren niet erg goed is bevallen, hebben we dat gecancelled. In plaats daarvan zijn we eerst lekker naar een strandje gegaan en hebben we daarna 2uur terug langs de kust gelopen. Walvissen genoeg om te zien! De een nog dichterbij dan de ander.

Knysna
Na Hermanus zijn we naar Knysna gereden met de Bazbus. Om half 5 kwamen we aan in ons hostel. Toen we boodschappen gingen doen voelde het niet erg goed. Heel veel donkere arme mensen, die je van het begin tot het einde van de straat nakeken. Er was ook niet erg veel te doen, dus hadden we besloten om de volgende dag gelijk weer weg te gaan. Wel nog gemountainbiked. Erg zwaar met veel stijle bergen en grote stenen. Erg veel van de omgeving hebben we dus niet gezien, want we moesten goed op de weg letten.

Jeffreysbay
Een ‘must’ voor ons als we naar Zuid-Afrika zouden gaan. Hier kun je ontzettend goed surfen. Gelijk de eerste dag dus een surfles geboekt voor maar 15 euro. Anderhalf uur met z’n tweetjes les. Het was best eng, maar wel erg gaaf! Ik heb denk ik in total 2x2sec. Gestaan op m’n board. Als we naar Durban gaan doen we dus nog een keer een les, want hier nemen we natuurlijk geen genoegen mee.

De volgende dag zijn we, jawel luister goed, wezen paard rijden! Hahaha. Ik scheet in m’n broek, maar toch hebben we het gedaan. Eerst door de duinen en daarna op een grote zandvlakte, wat leek op de woestijn. We hadden afgesproken met z’n tweetjes niet al te hard gegaan, maar aan het einde gingen we toch mooi in galop! Echt een kick zo over het strand. Toen we thuiskwamen waren we helemaal kapot en hebben we alleen maar lekker op de bank gelegen.

Vanmorgen met m’n ouders geskypt en met m’n jarige nichtje! Erg leuk om zo gemakkelijk contact te kunnen houden via het internet.
Morgen gaan we sandboarden. Dat is een soort snowboarden, maar dan op het zand. Ik moet nog maar kijken wat ik er van bak hahaha. Na het sandboarden vertrekken we weer met de Bazbus naar Port Elizabeth waar we tot donderdag blijven. We willen daar naar een Olifanten- en Leeuwenpark. Vanuit daar vliegen we naar Durban om daar onze vakantie rustig en relaxed af te sluiten op het strand.
Vanuit daar zal ik dus ook mijn volgende bericht schrijven. Vandaag 10 augustus heb ik nog 12 dagen voor ik naar huis vlieg. Niet al te lang meer en ik ben weer in Nederland.

Allemaal de groetjes! En een dike kus van mij vanuit Zuid-Afrika!
Liefs,
Marjolein

P.S. Voor diegene die zich uitgenodigd voelen. Zaterdag 30 augustus vier ik mijn verjaardag vanaf 3uur. Ik ga er vanuit dat ik dan m’n foto’s op orde heb, zodat ik ze aan jullie kan laten zien!

  • 10 Augustus 2008 - 11:22

    Rik Pauwels:

    Ga vooral door met die berichten, ik check ze tijdens mn happie eten opt werk;)

  • 10 Augustus 2008 - 15:34

    Klaas:

    Ej lieve relatieterapeut van me!! Zo te lezen en zien gaat alles top daar in ZA! Geniet ervan en ik blijf je verhalen lezen tijger!
    Dikke kus Klaas

  • 10 Augustus 2008 - 18:40

    Saskia:

    isiNdebele-loteha (betekend hoi volgens mij)

    weder om weer leuk om wat te lezen van je. benieuwd naar de andere verhalen

    Groetjes Saskia en Dennis

  • 10 Augustus 2008 - 19:55

    Paula:

    Stond wel erg goed die vlechtjes!

    Wij zijn er de 3oe.

  • 10 Augustus 2008 - 20:47

    Zeg Ik Niet..:

    Het marjolein..
    Je zal wel denken.. wie is dit,maar dat is nog even verassing :p

    ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt gehad met sufen, en je mag gerust mijn plank keer lenen samen met sas:p

    Greotjes aan me zus en genier er nog even van ..

    (K) Greotje..

  • 11 Augustus 2008 - 09:00

    Papa Mama Sacha:

    hoi marjolein
    ziet er goed uit die vlechten
    goed om te horen dat jullie het samen zo gezellig hebben leuke foto's en nog super veel fun toegewenst

    groeten rob sas en tom

  • 11 Augustus 2008 - 12:33

    San De Vakntieganger:

    Hey marrie-parrie!!!!!!!
    Heel erg gaaf om alles te lezen wat je hebt meegemaakt. Ik had er wel bij willen zijn!
    Door de vaknties heb ik niet zoveel kunnen reagere op je verhale, maar dat ben ik nu goed aan het maken. Het ziet er echt top uit! Mar ik blijf je volgen en ik zie je weer snel in het koude kikkerlandje!
    Hele dikke kus van mij!

  • 13 Augustus 2008 - 11:13

    Amandeltje:

    sketie, wat een avonturen toch allemaal!!! en die sexy bo derek vlechtjes look!!! ze laten je nooit meer gaan!!! hahaha dikke smakkerd!!

  • 14 Augustus 2008 - 09:19

    Jorien:

    Hey Marjolein!

    Wat een leuke verhalen :D Je hebt vast ontzettend naar je zin! Heel veel plezier nog en zie je wel weer bij de fitness!

    xxx Jorien (van de BBB ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 22318

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Sri Lanka

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

3 weken Costa Rica

23 Juli 2013 - 16 Augustus 2013

3,5 week Bali & Lombok

29 Juli 1988 - 16 Augustus 2010

Landen waar ik ben geweest

11 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

4 weken Thailand

05 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Zuid-Afrika

Landen bezocht: