Zet je beste beentje voor, een olifant loopt door - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marjolein - WaarBenJij.nu Zet je beste beentje voor, een olifant loopt door - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marjolein - WaarBenJij.nu

Zet je beste beentje voor, een olifant loopt door

Door: Marjolein Winder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

16 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer! Dit maal vanuit Durban. De afgelopen week heb ik weer wat leuke dingetjes meegemaakt die ik graag met jullie wil delen.

Vanuit Jeffreysbay zijn we naar Port Elizabeth gegaan met de Baz Bus. Hier zouden we drie nachten zijn, want donderdag vertrok ons vliegtuig naar Durban.

In Port Elizabeth zaten we in een leuk hostel met een aardige eigenaar. De buren waren iets minder aardig voor ons. Wel voor elkaar als je begrijpt wat ik bedoel! Tot diep in de nacht konden we horen hoe gezellig ze het hadden. De laatste nacht kwamen er zelf atributen bij kijken. We konden het zweepje bij ons in de kamer horen. Daar moet je natuurlijk niet bij Sas en mij mee aankomen, dus we hebben weer vreselijk gelachen! Hahaha.

Ongeveer 75km. voorbij Port Elizabeth is een olifanten park en een leeuwenpark. Daar wilde we heel graag naar toe, want die hadden we nog niet gezien. De trip duurde van half 10 's morgens tot half 10 's avonds. De eerste olifant kwamen we al na 5 minuten tegen. Wij gelijk een foto maken, want je weet niet of je er nog meer gaat zien. Nou wel dus! Na iets meer dan een uur kwamen we aan bij een plas waar (en ik overdrijf niet) 100 olifanten rondliepen. Grote en kleintjes. Heel speciaal om al die beesten zo in een groep bij elkaar te zien.
Daarna zijn we met de auto naar het leeuwenpark gegaan. De gids (in het leeuwenpark) was een verschrikkelijke eikel, maja Nederlands lijkt op Afrikaans, dus soms kun je beter je mond houden. Als je echter stomme, denigrerende grapjes over vrouwen gaat maken, ben je bij mij aan het verkeerde adres, dus dat heb ik hem ook even subtiel verteld.
" Het is maar waar je om kunt lachen"
Een klein half uurtje later lagen er op 5 meter afstand van de auto 3 leeuwen. En dan bedoel ik LEEUWEN! Gelukkig was het overdag en waren ze te lui om op te staan, maar het is toch wel een beetje eng. Een kwartier verderop zagen we een groep van 6 giraffen. Erg leuk! We hadden dus echt geluk, want soms zien ze dagen geen dieren, omdat ze zich dan ergens in het bos verstoppen. Na het eten zijn we nog een klein rondje door het park gegaan in het donker. Naja dat vind ik dus niks! Je ziet die beesten niet en soms waren ze ineens dichtbij, terwijl je dat niet verwachtte.

De volgende dag waren we naar een oceanirum geweest. Niet heel veel aan. Je verwacht een soort dolfinarium, maar... naja laat ik zeggen dat ze nog even moeten oefenen.

Donderdag vlogen Sas en ik om kwart over 11 weg uit Port Elizabeth en om kwart over 12 landden we in Durban. Het lijkt hier wel alsof je in de trein stapt, zo gemakkelijk gaat het allemaal op dat vliegveld.

Toen we met de taxi door de stad reden vroegen we ons echt af wat we hier deden. Heel veel 'donkere' wijken en mensen langs de kant. Bij ons hostel aangekomen, waren we alweer gerustgesteld. Het hostel is ontzettend mooi. De perfecte plek om lekker rustig en relaxed je reis af te sluiten. Om de hoek zit een groot park, met restaurantjes, shoppingmalls, aquapark en strand in een. Er is een restaurant waar je zit te eten en naast je zit een groot aquarium met haaien. Daar gaan we waarschijnlijk vanavond eten, als er nog plek is. Voor de rest willen we hier natuurlijk nog een keer surfen. Sacha heeft hier een kennis wonen en daar hopen we dan surfles van te kunnen krijgen. Ook willen we nog kitesurfen en als het kan nog jetskiën.

Onze laatste week gaat dus nu in. Vandaag over een week ben ik weer in Nederland. We genieten hier nog even van het weer, hoewel het vandaag iets minder is, maar gister zijn we lekker bijgebruind.
Donderdag vliegen we naar Johannesburg en vrijdag avond om half 12 is het Afrikaanse avontuur afgelopen.

Sas en ik gaan nu even lekker shoppen en lunchen, want het weer laat niet erg veel tripjes toe.

Allemaal de groeten
en tot de volgende keer!

Liefs,
Marjolein

  • 16 Augustus 2008 - 09:59

    Marjolein:

    Oja,
    Ik wil heel graag mijn foto's met jullie delen, maar op dit moment zit ik op een typische Afrikaans-trage computer. Helaas, jullie houden ze van me tegoed!

    xxxx

  • 16 Augustus 2008 - 10:09

    Ottie:

    Hey Marjolein!
    Heel veel plezier je laatste weekje! Tot gauw! xxx

  • 16 Augustus 2008 - 11:07

    Paula:

    Heb je die leeuwen jouw leeuwentanden ook laten zien?
    Dacht ik toch dat je met een actie voor olifanten was begonnen gezien de titel nop de mail. Ik had de bankpapieren al in de hand.

    Goeie terugreis gewenst! Tot de 30e en succes met de start van het nieuwe schooljaar!

    Liefs Paula

  • 16 Augustus 2008 - 11:08

    Paula:

    Ik print voor oma.
    Kan ze ook genieten van het zweepje.

  • 17 Augustus 2008 - 13:44

    Antoinette:

    Hey nichie,
    Wat een spannende dingen allemaal zeg. Geniet nog even van je laatste week. Dat ga ik ook doen, want mijn laatste week bij VVV is ook aangebroken. Vanaf 30/8 ga ik met Rene La Cubanita runnen!! Pas goed op jezelf en kom eens een keer lekker tapas eten. XXX An en Rene

  • 18 Augustus 2008 - 14:34

    Corine:

    Hay Mar,

    Wat heb je toch weer een hoop meegemaakt zeg!!!

    Je weet wat we zingen van 'meisjes met rode haren' he!!!

    En dan duurt je avontuur nog maar een weekie!! Tis omgevlogen!! Maar wel fijn dat je er zaterdag weer bent!! ;)

    Geniet nog ff lekker van de laatste dagen!!! spreek je gauw weer!!
    KUSSSS

  • 20 Augustus 2008 - 14:32

    Henriette:

    Hee Marjolein .
    wat leuk om je vehalen te lezen,en wat doen jullie leuke dingen zeg, echt spannend allemaal.Heel veel plezier nog de laatste dagen.

    groetjes Henriette.

  • 20 Augustus 2008 - 15:13

    Monique:

    Heey Marjolein,

    wat een avonturen heb je allemaal meegemaakt joh! Heb ook wel zin in zo'n reis (zal eens kijken of ik Rene mee krijg :P). Nou, nog ff lekker genieten van de laatste paar dagen en alvast een goede reis terug! Liefs Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 22353

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Sri Lanka

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

3 weken Costa Rica

23 Juli 2013 - 16 Augustus 2013

3,5 week Bali & Lombok

29 Juli 1988 - 16 Augustus 2010

Landen waar ik ben geweest

11 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

4 weken Thailand

05 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Zuid-Afrika

Landen bezocht: