Happy Birthday to me! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein - WaarBenJij.nu Happy Birthday to me! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjolein - WaarBenJij.nu

Happy Birthday to me!

Door: Marjolein Winder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!!!

Hier weer een berichtje van dat meissie in Zuid-Afrika. Herstel: het jarige meisje in Zuid-Afrika! 20 jaar! Time fly's when you're having fun! hahaha

Na mijn vorige bericht ben ik naar St.Lucia gegaan voor een weekendje uit met de groep. Wat een ongelooflijk mooie plek is dat. We zijn naar een wildpark gegaan. Helaas geen olifanten en giraffen gezien, maar wel neushoorns, nijlpaarden, ympala's, buffelo's, zebra's, wildebeast en aapjes. Heel erg leuk. Tijdens de tour hadden we 2 uur om op het strand te vertoeven. Heerlijk! Zo ontzettend mooi. Hoge golven, helder water en een leuke plek om te snorkelen (is mij verteld, want het water was mij nog iets te koud). Wel heel veel mooie schelpen mam!
De laatste avond in St.Lucia zijn we uit eten geweest. Lekker gegeten. Een voor-, hoofd-, en nagerecht voor 17 euro. En het was niet bepaald weinig wat er op je bord lag. Als je het mij vraagt een perfecte plek voor Hollanders.

Dinsdag weer terug naar het leven in Driefontein. Van woensdag tot vrijdag het netballteam getraind, want vrijdagmiddag was er een scholentoernooi. Geloof me, de mensen zijn hier koppig. De hele week bemoeien de netballeraressen zich nergens mee en op de dag zelf gooien ze het hele team om. Gewoon laten gaan, want ze moeten er zelf achterkomen, maar je kan ze wel..... Uiteindelijk alleen maar goed, want dat kun je later weer met de school evalueren.

Vrijdag avond was er een diner voor alle hostfamilys. Heel erg gezellig. We hadden ontzettend veel gemaakt. Van hutspot tot pannekoeken en van gehaktballen tot spagetti. Iedereen at er lekker van. Onze vice-principal van de school kwam ook. Ze hadden ons namelijk uitgenodigd voor een etentje, maar we moesten het helaas afslaan omdat we al vol zaten. Nou de bedankjes waren evengoed nog geregeld. We kregen 2 grote kado's die we pas 'over-seas' (thuis dus) mochten openmaken. We konden natuurlijk niet wachten en Rogier had hem al opengemaakt in zijn kamer. Een koffiezetapparaat en een elektrische deken. HEEEEL handig als je nog moet backpacken. Gelukkig had ik de mijne nog niet uitgepakt. Die avond heb ik mijn koffiezetapparaat en de elektrische deken aan mijn moeder en oma kado gegeven. (ik had er wel bijverteld dat dit mijn kado was van de school)
Ze waren helemaal door het dollen en zo ontzettend gelukkig! Ze klapte maar in hun handen en lachte met z'n tweetjes. Ik wist niet waar ze het over hadden, maar ik wist wel dat het over het koffiezetapparaat ging. Later bleek dat ze allebij niet wisten hoe dat ding werkte. Ik heb het ze uitgelegd en hij heeft nu een plekje in de keuken.

Zaterdag was mijn laatste dag bij de familie. Ik had 's middags een bedankbriefje geschreven en in het fotoalbumpje gedaan wat ik had gekocht in St.Lucia. Ik had daar wat foto's af laten drukken van mij en mijn gastgezin. Ze lagen helemaal in een deuk toen ze zichzelf op die foto zagen en bedankten me wederom meerdere malen. ik moet zeggen, het geeft echt een heel goed gevoel als je mensen iets kunt geven wat voor ons zooo normaal is. We hadden die avond adressen uitgewisseld en foto's gemaakt van de dropveters die oma mij had meegegeven vanuit Nederland. Ze vonden het heerlijk. Met pijn in m'n hart heb ik het zakje achtergelaten hahaha.

Zondag vertrokken we om 7uur uit de community. Mijn family was vroeg opgestaan om me uit te zwaaien. Ik heb er geen foto's van, want ik wilde graag van het moment genieten. 'Dikke' knuffels en duizende bedankjes later stapte ik in de bus en liet ik Driefontein achter.

We overnachtten de laatste 2 avonden in Pretoria. De eerste gingen we uit eten in een ontzettend gezellig bar. We besloten om daar de hele avond door de brengen. Nou ik heb het geweten! Ik was helemaal naar de .....! Voor ons was het niet goed om na 3 weken flink aan de drank te gaan voor een scheet en drie knikkers. We hebben er wel ontzettend veel lol gehad, maar de volgende morgen werd ik er even op gewezen, dat die hoofdpijn van de vorige avond kwam.
Maandag gingen we ook uit eten in een ontzettend mooi Afrikaans restaurant. We kregen gezichtschilderingen en typisch Afrikaans bereidde gerechten. Later op de avond kwam er een man met een gitaar die Happy-Birthday voor me kwam zingen. Heel erg lief door de groep geregeld.

Nu is het mijn verjaardag en zit ik in Johannesburg. Sas en ik zijn vandaag lekker naar een shoppingmall geweest waar we heerlijk hebben gelunched en taart gegeten. Ik heb mezelf getrakteerd op een nieuwe broek, T-shirt en oorbellen. 's middags heb ik met het hele gezinnetje winder geskypt (videochat) Eerst Hanneke en Martijn vanuit Beuningen, toen pap en mam vanuit Frankrijk en als klap op de vuurpijl Saskia en Dennis die voor de webcam kaarsjes voor me hadden aangestoken die ik door hard te blazen vanuit Afrika kon uitblazen. Hoe leuk!

Nu zit ik hier in een hostel en heb net mijn verjaardageten in m'n buik zitten. Spaghetti a la Mar en Sas met een lekker wit wijntje.
Morgen vlieg ik om 12 uur naar Kaapstad, waar ik in ieder geval tot zondag blijf.

Heel erg bedankt allemaal voor alle lieve smsjes, berichtjes en E-cards. Altijd leuk om zo ver van huis smsjes te krijgen.

Ik zeg: Tot de volgende keer maar weer!!

Liefs,
Sesi (mijn Driefonteinnaam die lady betekend)


  • 29 Juli 2008 - 18:02

    Zusje. ^__^:

    Oeeeh,nogmaals gefelciteerd. Ik vind het altijd leuk om weer te lezen wat je allemaal hebt gedaan. Dan heb je thuis een iets minder lang verhaal. ;D
    Xx. <321

  • 29 Juli 2008 - 18:30

    Saskia:

    Hallo,

    Daar wordt je zeker verliefd op kan die niet mee??

    Maar uh leuk om weer eventjes op de hoogte te zijn van al je verhalen. Je vertelt het allemaal SUPPER LEUK IK HOOR HET JE ZO ALLEMAAL ZEGGEN HAHA!!

    Dikke kus van Saskia en Dennis

  • 29 Juli 2008 - 18:48

    Antoinette En Rene:

    Lieve Marjolein,

    Van harte met je verjaardag. Sonja en ik hadden het er zaterdag nog over op de verjaardag van Manon (van Marco en Cindy). Heel veel plezier nog!

    Groetjes An en Rene

  • 29 Juli 2008 - 18:53

    Koen:

    He topper!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om al die verhalen te lezen.

    Mazzl Koen

  • 29 Juli 2008 - 18:58

    2nd Mummy:

    ha liefie
    gefeliciteerd en we blijve gwoon smssen hoor
    veel plezier
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Juli 2008 - 19:05

    Fam Hooftman:

    hoi marjolein,
    van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag deze dag zal je zeker niet meer vergeten daar het je 2e kroonjaar in je leven,tje is.Dat je alle indrukken mag verwerken want dit is iets bijzonders en zeker indruk wekkend voor je verdere toekomst en dat je alles een plaatsje kan geven wat je zoal meegemaakt heeft en nog mee mag maken in de resterende weken die je tegemoet gaat met je hartsvriendin.Nog een hele fijne tijd tijdens je rondreis samen met sascha en pas goed op jullie zelf en kom met hele fijne herrinneringen en indrukken naar nederland toe.Heel veel liefs vanuit het mosseldorpje uit zeeland en we blijven je volgen liefs van ons allemaal.

    Fam Hooftman.

  • 29 Juli 2008 - 19:28

    Petra Z:

    Hoi Mar,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Op je verjaardag mag je ook een borrel drinken hoor!
    Proost!!!
    Gr. P

  • 29 Juli 2008 - 19:43

    Leon:

    hey mar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag de stukjes die je schrijf zijn ook erg leuk geniet nog lekker en je moet gewoon weer meer gaan drinken dan vallen de katers ook wel mee gr leon en een dikke kus

  • 29 Juli 2008 - 19:52

    Corrie En Martin Bak:

    hallo marjolein,
    van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag, nog een hele fijne tijd in Zuid Afrika.
    Gr. corrie en martin

  • 29 Juli 2008 - 20:47

    Nadine:

    gefeliciteerd!!!!
    Heel veel plezier nog daar! Ik leuk om te lezen wat jullie allemaal doen daar!
    XX Liefs Nadine

  • 29 Juli 2008 - 20:56

    Pauline:

    Hoi jarige job

    Daar in het verre land, een hele mooie dag(die is bijna voorbij). Dit wordt natuurlijk een verjaardag om nooit meer te vergeten.
    Geniet van je tijd daar, en we blijven je avonturen lezen.

    groetjes van Bert, Pauline en de kids

  • 29 Juli 2008 - 21:36

    Jesse:

    Marjolein!

    Wat top om te lezen dat je het zo cool vind, had ook niet anders verwacht! En geniet van Cape Town het gaat je zeker bevallen! Drink maar ff lekker in borrel in de Hemisphere in de ABSA building ;) Enjoy!
    J.

  • 29 Juli 2008 - 22:08

    Nico En Cecilia:

    Ha die jarige job, lieve nicht,

    Ons sein in Neerland nie vergeten die ferjaardag van ons Marjolein. Ons he gedronk op die gesondheid fan ons nichie in die verre land.
    Als jij he genoot met die mense om je heen, dan jij gelukkig sein en doen jou werk goed.

    Liefs en verre kussen.

  • 30 Juli 2008 - 15:00

    Paula:

    ik print de tekst weer voor oma.
    kus,
    Paula

  • 30 Juli 2008 - 16:30

    Rik Pauwels:

    Hee Marjolein,

    Hier Rik van Full of Life! Ik moest even de groeten doen van de "Buiktrimmers" ? :D

    veel plezier daar en geniet ervan!

  • 30 Juli 2008 - 23:25

    Jenn En Jor:

    Heey mar, Gefeliciteerd vanuit Cuba!!!
    Kuss Jor en Jenn

  • 31 Juli 2008 - 09:10

    Marek:

    Hai Nichie,

    Tuurlijk was ik je verjaardag niet vergeten alleen nie opskroift. Gefeliciteerd! Veel plezier and cheers.
    marc

  • 31 Juli 2008 - 19:13

    Gerda En Dick:

    lieve Marjolein van harte gefeliciteerd met je verjaardag we zijn wel een dag te laat maar we zijn je niet vergeten we hebben namelijk een paar dagen op Pien geast .Wat heb je weer een leuke mail geschreven hartelijk bedankt daar voor maar zo hebben we kunnen mee genieten met je verjaardag Lieve Marjolein wij wensen je nog een hele fijne tijd toe en totziens in Nederland.

    Dick en Gerda

  • 31 Juli 2008 - 21:06

    Bert En Ans:

    lieve Marjolein,
    Nog van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag. Fijn dat je er zo van genoten hebt en je niet vergeten bent door je medereizigers e.d. We genieten van je verhalen. Wat een belevenis hè. Goed dat je deze reis aan het maken bent.

    Tot schrijfs.

  • 02 Augustus 2008 - 14:37

    Piet En Anneke:

    Hallo Marjolein

    We zijn te laat maar alsnog Van Harte Gefeliciteerd met je 20ste verjaardag Wat genieten we van je leuke-interessante verhalen en foto's. We wensen je nog heel veel plezier in Zuid Afrika kus,Piet en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 22360

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Sri Lanka

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

3 weken Costa Rica

23 Juli 2013 - 16 Augustus 2013

3,5 week Bali & Lombok

29 Juli 1988 - 16 Augustus 2010

Landen waar ik ben geweest

11 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

4 weken Thailand

05 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Zuid-Afrika

Landen bezocht: