Sawubona!!! - Reisverslag uit Driefontein, Zuid-Afrika van Marjolein - WaarBenJij.nu Sawubona!!! - Reisverslag uit Driefontein, Zuid-Afrika van Marjolein - WaarBenJij.nu

Sawubona!!!

Door: Marjolein Winder

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Driefontein

Sawubona!!!

Kunjani? Hier een kort bericht vanuit Johannesburg. Ja inderdaad, daar zit ik nog steeds! Heel vervelend, want we moeten nog lessen volgen. Gister een paar 'Afrikaanse' woordjes geleerd, zoals Sawubona=hallo
kunjani= hoe gaat het
En heel veel woordjes die met sport te maken hebben.

De vlucht ging allemaal goed, wel een lange zit, maja dan heb je ook wat. Daarna werden we opgehaald door onze 2 leiders: Mangla en Sandele
Ik moet wel zeggen, dat wij hier nog even genieten van 'luxe'. Daar heeft Score dan wel weer goed voor gezorgd. Je gaat je er bijna schuldig door voelen. Lekker eten en lekkere bedden. (voor zover dat kan als het geen Johwin bed is)

Morgen gaan we naar Johannesburg. Een Sim-kaart en warme kleding kopen, want het is hier KOUD!!! Als de zon gaat schijnen (zoals vanmiddag) is het heerlijk, maar die wind!!!! Brrr. Ook gaan we morgen naar het apartheidsmuseum. Pas woensdag vertrekken we naar ons gastgezin, dus dit wordt mijn laatste berichtje (waarschijnlijk) tot er weer ergens internet te vinden is.
We hebben overigens gehoord dat er van de 7 gastgezinnen, 2 een WC hebben met doortrek en de rest een buitenWC, dus dat wordt wat!!!

Dat was hem weer voor deze keer...!

See you next time!!!

Dikke kus,
Marjolein

• 07 Juli 2008 - 15:25

Arnold En Ria :

Bedank voor je verlag. We zijn weer helemaal op de hoogte. Geniet er van en doe voorzichtig. Groetjes Arnold Ria en de kinderen

• 07 Juli 2008 - 18:13

Amy:

Hi Mar,

WAUW! Je bent een kanjer! heel veel succes en genietse. Go Girl!

Knuffel Amy

• 09 Juli 2008 - 18:59

Antoinette Winder:

Hey Marjolein,

Wat een avontuur, zeg. Wat een leuke foto trouwens dat je bepakt en bezakt bent. Heel veel succes en plezier.
    X An en Rene

• 10 Juli 2008 - 04:23

Fam.Hooftman:

Hallo

• 10 Juli 2008 - 15:11

Full Of Life:

He Marjolein,

Zet hem op daar! En succes met het toilet!

Geniet ervan want voor je het weet zijn de twee maanden voorbij.

Veel succes!

Sportieve groet,

Het Full of life team!!!

• 15 Juli 2008 - 09:28

Mariska Mol:

Hadie Marjolein,
    Leuk om wat van je te horen. Ben benieuwd hoe het in het gastgezin is. En voor wat betreft de buiten-wc. Goed achterover hangen, dan komt het wel goed. En papier is wel handig, anders wordt het een blaadje. Nou, succes daar. En have fun! groetjes uit Nederland

• 16 Juli 2008 - 10:45

Monique Pluijmers:

HEey nichie, allereerst ontzettend bedankt voor je smsje helemaal vanuit Afrika! Vond ik echt heel erg leuk. (Nou moet ik jouw verjaardag natuurlijk ook onthouden, maar daar ga ik mn best voor doen!)

Hoe is het daar nu? Hopelijk heb je het helemaal naar je zin en is het niet al te heet en stoffig. Ben je nog niet lastig gevallen door locals? Twee Nederlandse meiden daar, dat zal wel een hoop aandacht trekken! En hoe is het pleeggezin eigenlijk? Nou, heel veel plezier/succes daar, goed uitkijken en tot mails!
    Liefs Monique