Sun and Beach - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marjolein - WaarBenJij.nu Sun and Beach - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marjolein - WaarBenJij.nu

Sun and Beach

Door: Marjolein en Nathan

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 Juli 2010 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal!

Hier weer een kort berichtje van ons.
Op dit moment zitten we in het zuiden in Phuket. Een enorm toeristische plaats met veel lekkere oude mannetjes die graag van de thaise snoepen (en dan heb ik het niet over snoepgoed!)

De afgelopen week hebben we weer heel wat afgereisd. Vanuit Chiang Mai zijn we met de trein vertrokken naar Phitsanoluk. Een treinrit van 7uur maar ontzettend mooi! De trein reed dwars door de bergen en door de jungle. 7uur vloog dus voorbij. In Phitsanoluk aangekomen hebben we een slaapplaats gezocht en de volgende morgen reisde we weer verder met de bus naar Sukothai. Een stadje in het Noord-Westen. Hier hebben we 3 heerlijke rustige dagen gehad. We zaten in een enorm knus guesthouse, waar je je echt thuis voelde. Vanuit daar hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar Old Sukothai gegaan. (Overigens heb ik eerst even goed de wegen hier bekeken en die zijn rustig, dus is het goed te doen op de scooter.)
In old Sukothai zijn allemaal ruines van oude tempels. De ruines staan er in een National parc en het is er ontzettend rustig. Heerlijk om een middagje door te brengen. Gewoon ergens naast een ruine op het grasveld gaan zitten en genieten van de zon/schaduw en de rust.

Vanuit Sukothai zijn we met het vliegtuig naar Phuket gevlogen.Het vliegveld van Sukothai leek in de verste verte niet op een vliegveld, maar meer op een wachtruimte in de Efteling. Allemaal natuur om je heen en de startbaan/landingsbaan kon je niet eens zien (terwijl die gewoon voor je neus lag).

Via Bangkok zijn we toen naar Phuket gevlogen. Op het vliegveld heb ik 2 Engelse aangesproken en zij gingen toevallig ook naar het stadsgedeelte Patong. Konden we mooi een taxi delen.

Hier aangekomen is het TOTAAL anders dan het noorden. Veel toeristen, veel clubs en veel HEEL VEEL hoeren! Naja...ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen, maar soms sta je er wel even van te kijken.

Nu zijn we in het zuiden aangekomen en gaan we vooral genieten van het strand. Tussendoor willen we trips doen naar bepaalde eilandjes. Over een week vliegen we naar Ko Samui en bij die eilanden groep zullen we onze 4 weken afsluiten. Uiteraard krijgen jullie daar nog wel de plaatjes van te zien.

San en Lee.. Ik hoop dat jullie verjaardag gezellig was!
Tante Paula ;-) Alvast gefeliciteerd met je 38e verjaardag;-) en tot snel!

Liefs,
Marjolein en Nathan

• 22 Juli 2010 - 10:28

Saskia:

Hallo,

als eerste een reactie op jullie verhaal. leuk om te lezen allemaal. maar uh zus kijk je wel uit voor de flitsers daar! HAHA.
    en hou Nathan maar aan een tuigie of zo iets.

nou lekker gaan genieten en benieuwd naar alle foto's

groetjes van Saskia en Dennis

• 22 Juli 2010 - 11:11

Amanda:

Haiii Schatten, wat een fantastisch avontuur beleven jullie zeg!!! We kunnen het genieten helemaal voelen hierrr... Het lijkt me echt een andere wereld??!!Ik geniet gierend met jullie mee hoorr!! dikke smakkerrrr XXX

• 22 Juli 2010 - 11:28

Lennart:

Hi Marjolein,

Wat ontzettend leuk om jullie avonturen in Thailand te lezen. Doet me met plezier terugdenken aan de tijd dat ik in Thailand werkte.

Heel veel plezier daar!!

Groet,

Lennart

• 22 Juli 2010 - 19:49

O. :

Hi Marjolein en Nathan,

Leuk alle verhalen te lezen! Ik ben niet in deze delen van Thailand geweest... dus extra leuk om meer over deze delen van Thailand te horen! Veel plezier!

xx Je nichtje uit Castricum!

• 23 Juli 2010 - 17:28

Paula:

Dankjewel, lief dat je aan mijn verjaardag denkt!

• 25 Juli 2010 - 19:11

Nico En Cecilia:

Ha die Marjolein en Nathan,

Leuk om jullie reisverslag te lezen. De mooie plaatjes erbij maken het geheel compleet en de indrukken die jullie daar opdoen bijna tastbaar. Ziet er fantastisch uit, goeie fotograaf. Zijn nog maar net over het verlies van de WK-finale heen. Het trauma van 1978 kwam weer even bovendrijven.
    Toen vlogen de pantoffels door onze vakantiebungalow en kostte het ons een lampekap. Ria en John weten daar alles van. Gelukkig hebben jullie daar geen last van.
    Is Phuket al weer een beetje op orde sinds de tsunami daar heeft huisgehouden? Lennart was daar toen ooggetuige van. We zien en horen nog wel van jullie.'
    Liefs,