Jamie Oliver en Tarzan in Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marjolein - WaarBenJij.nu Jamie Oliver en Tarzan in Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marjolein - WaarBenJij.nu

Jamie Oliver en Tarzan in Thailand

Door: Marjolein en Nathan

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Juli 2010 | Thailand, Chiang Mai

Sawadie kha!

Hier weer een berichtje van ons. We zijn nog steeds in Chiang Mai.

Woensdag zijn we op Thaise kookcursus gegaan. We werden er om 10voorhalf 5 verwacht en zoals altijd, waren we te laat, maar gelukkig was de 'lerares' een vrolijke tante, dus mochten we rustig aanschuiven. Naja, aanschuiven is niet echt het goede woord, aangezien we op een kussentje op de grond moesten zitten. Voor mij niet zo moeilijk, maar Nathan is iets minder flexibel. We mochten uit verschillende gerechten kiezen. Nathan heeft bijv. springrolls (kleine loempia's) en een noodle gerecht gemaakt en ik een papaya-salade een een soort (ONTZETTEND HETE, NIET TE ETEN) soep gemaakt. Toen iemand een voorbeeld moest geven, wilde Nathan wel vrijwilliger zijn. Als een ware Jamie Oliver stond hij daar met die wok te koken.

De volgende dag hadden we een trip in de bergen gepland. Ik had alleen behoorlijk (k*t) vervelend geslapen en m'n keel was nog steeds niet over. Ik kon m'n bed niet uitkomen, dus hadden we besloten om de trip een dag te verzetten. We hebben de hele dag niet veel gedaan. 's avonds zijn we naar de Night Bazaar geweest. Allemaal marktjes met kleding en mooie souveniers. Ik heb 2 mooie jurkjes gekocht en de souveniers laten we nog even voor wat ze zijn. Die kopen we wel verderop in de reis.

Vrijdag ochtend om 07.15uur opgestaan en een uur later werden we opgehaald. We zaten samen met 1 Duitser, 1 Japanner, 1 Fransman, 2 Ieren, 2 Britse en 3 Amerikanen in een soort pick-up truck. Een gezellige mengelmoes dus. Onze eerste stop was bij een Orchidee&Vlinder boerderij. Leuk om te zien, maar het stelde niet veel voor. Daarna weer terug in de auto en op naar de volgende stop. Onderweg werden de paadjes steeds smaller en hobbeliger, maar het uitzicht werd mooier en mooier. We kwamen uit bij een waterval waar we even lekker een duik mochten nemen. Heerlijk! Daarna weer in de auto en een half uur later werden we ergens afgezet en mochten we ong. 40min. lopen. We liepen door de rijstvelden met overal om ons heen junglebergen. We kwamen uit op een olifantenkamp waar we olifant mochten rijden. Dat stelde niet veel voor, maar we hebben wel gelachen. Ik samen met een Duits meisje in een bakje en Nathan voorop de hoofd van de olifant. Na die GROTE avontuur zijn we weer in de auto gestapt en opweg naar de laatste stop. Raften! We moeten wel zeggen, dat het water in deze tijd van het jaar hier laag en kalm is, dus erg woest werd het niet voor ons. Ik had m'n fototoestel meegenomen (in een waterdicht zakje mam!) dus probeerde foto's te maken, maar de andere boten lieten het niet echt toe, omdat iedereen elkaar natspatte met de peddels. Het laatste stuk deden we op een bamboo-vlot, omdat het water daar ontzettend rustig was. Erg mooi was dat wel, want je kon rustig genieten van de omgeving om je heen. De auto stond ons op de kant alweer op te wachten en we gingen richting huis. Een mooie dag gehad dus.

Nu houden we nog even een rustig dagje en gaan we nog de laatste dingetjes bekijken in Chiang Mai die op ons lijstje staan. Morgen vertrekt onze trein om 08.45uur naar Phitsanoluk waar we 2/3 dagen zullen blijven, daarna gaan we naar Sukothai op in een groot park te fietsen tussen tempels en ruines.

Doeidoei!
Een lekkere plakkerige zoen van ons!

• 17 Juli 2010 - 08:49

John:

Hoi vakantiegangers. Erg leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te bekijken. Ik zal op vakantie een print meenemen van Thailand met daarop de steden, zodat wij jullie in onze vakantie kunnen volgen.
    Wij zijn klaar om te vertrekken, ja zelfs een dag eerder dan normaal. Maar ja dat heb je als er geen kinderen thuis zijn die aandacht vragen. De komende weken zal ons contact hoofdzakelijk via SMS gaan, maar ik verzeker jullie, zodra we ergens een internetverbinding zien, zullen wij jullie reisverhaal ophalen. Heel veel plezier toegewenst een een dikke knuffel van mij

Groetjes John

• 17 Juli 2010 - 09:54

Paula:

Wat een mooie ervaringen hebben jullie al en er zullen er nog vele volgen.
    Enne.....fijn zo'n man die kan koken, dat kan ik je verzekeren. Ik ga vanavond ook weer genieten van Jaap zijn overheerlijke witlof.
    Doei , doei, dikke regenachtige kus trug.

• 17 Juli 2010 - 12:02

Ria:

Hoi moppie's

Heel leuk jullie zo te volgen. Geniet van jullie verhalen. Doet mij denken aan een plantage van sigaarbladeren in de Dominicaanse.
    Onze auto is geladen en morgenochtend vertrekken we. Nou luitjes de komende tijd blijven we via sms op de hoogte. Heel veel plezier en 'n dikke knuffel van mij liefs Ria.

• 17 Juli 2010 - 16:42

Cindy:

heey levensgenieters:P

wat onwijs gaaf allemaal!
    leuke foto's.
    nog heel veel plezier verder en geniet lekker!

dikke kus!

• 17 Juli 2010 - 17:17

Theo:

Wie van de twee is nou Jamie en wie Oliver ?...

Ja, vrouwen houden ervan (en van jou) als je voor ze kookt (ook als je krokodil bakt ?).
    Moet je ze wel de afwas laten doen...

Ik hoor het al: De volgende keer combineren jullie het zwemmen met het het olifant rijden. Dat geeft nog eens spatsj.
    Gelukkig dat Nathan al uitgebreide vlot-ervaring heeft...

Hoe is de Thaise massage ?...

Maar wij zijn dus gewoon jaloers op jullie.

Vanaf morgen voor ons de Franse Westkust ...

• 17 Juli 2010 - 19:25

Mieke:

nou da's nog eens een lekkere foto!!!Tuurlijk.... leuk tussen al die meiden, zo'n Jamie Oliver!!!Als je het ook doet als je alleen bent met je vriendin, dan is het okay. Ziet er allemaal geweldig uit.Kan bijna niet wachten om je kookaanwinst te proeven...laat die soep van Marjolein maar zitten denk ik, haha.
    Fijn dat je weer zover opgeknapt was om die trip te maken, Mar.
    Geweldig zo op die olifanten!!Nathan zat waar ik zat in Nepal!!!!Te gek hè...zijn jullie al met ze gaan douchen?badderen???
    Dat was helemaal te gek!!!!!
    Blij om te zien hoe jullie het naar je zin hebben daar...heel benieuwd naar jullie verhalen als je terug bent....
    Nu gaan wij fijn op vakantie, (misschien niet zo spectaculair, maar ook heel lekker,dus het wordt sms-en. Als er iets nieuws is moet je dat maar even sms-en, dan proberen we te kijken in een of ander internetcafé.
    Nou heel veel liefs en dikke knuffels van ons,Mieke

• 17 Juli 2010 - 19:27

Mieke:

enne...hoe kom je nu aan die bulten?????
    kus Mieke

• 18 Juli 2010 - 12:08

Saskia:

Hallo vakantiegangers.

Erg leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie vakantie verhalen. Wij zijn ook net terug van een heerlijke drie weken la france voor ons gaat het gewoone leven weer beginnen. snik,snik.
    Maar jullie gaan nog lekker genieten!

Groetjes van Saskia en Dennis.

• 21 Juli 2010 - 11:17

Corine:

Hay luitjes!!

Wat een verhalen!! Wat maken jullie veel mee zeg! En wat een super mooie foto's.

Geniet er nog lekker van samen!

kus x